Sorry, this article is only available in Русский.
WAYS OF OPTIMIZATION OF PROCESS OF RENDERING IT SUPPORT IN UNIVERSITIES
Kudryavtseva Tatiana Sergeevna
Financial university under the Government of the Russian Federation
Financial university under the Government of the Russian Federation
Abstract
This article is devoted to the review of ways of optimization of process of rendering information and technical support in universities. The conducted research allows to claim that the most effective of the listed ways is creation of the catalog of the IT services existing in universities. As a result of research features of the catalog of IT services for universities are defined and recommendations about its creation are developed.
Category: 05.00.00 Technical sciences
Article reference:
Ways of optimization of process of rendering IT support in universities // Modern scientific researches and innovations. 2015. № 3. P. 1 [Electronic journal]. URL: https://web.snauka.ru/en/issues/2015/03/49413

© If you have found a violation of copyrights please notify us immediately by e-mail or feedback form.
Contact author (comments/reviews)
One comment to “Ways of optimization of process of rendering IT support in universities”
Write comment
You must authorise to write a comment.
Если Вы еще не зарегистрированы на сайте, то Вам необходимо зарегистрироваться:
Здравствуйте.
Три года проработал в технической поддержке в гос учреждении (получил опыт работы от специалиста контакт центра до главного инженера технической поддержки) и могу сказать, что в целом статья неплохая и не лишена смысла, но независимо от того, что внедряется, и каким способом оптимизируется, всегда будет существовать пользовательская жалоба “У меня ничего не работает” или “У меня ничего не работает, и я начальник департамента! Срочно почините мне все или я позвоню вашему директору”. Такие обращения уйдут лишь тогда, когда на пенсию выйдут все те пользователи, которые сначала смотрят на клавиатуру, нажимают клавишу, а потом ждут магии на экране, которая заключается в том, что компьютер чудесным образом угадает, что от него хотели. Но и после смены поколений пользователей, я уверен, найдутся уникумы. Вдобавок прогресс не стоит на месте – возможно, и я когда-нибудь позвоню в тех поддержку и скажу эту фразу…:)