THE RECIPROCATING INTO ROTARY MOTION CONVERTER AND TWO-STROKE ENGINE BASED ON IT

Sukharevsky Vladimir Vladimirovich
Lanframe Ltd.,Moscow
Ph. D., chief researcher

Abstract
A reciprocating into rotary motion converter proposed by the author comprises a rotor and a pair of rods reciprocates in parallel to the axis of rotor. On the rotor and the rods are mounted magnets. One polarity poles of the rotor magnet or the magnet rod facing the rod are arranged along a closed line having a rotation axis direction of the rotor, at least one local maxima and one local minima. The opposing poles of said rotor magnet, the magnet pole rod, the size along the axis of the rotor does not exceed the distance from the local minima to the local maxima of said closed line along the rotor axis and has the opposite polarity. This closed line such that when the poles of the magnets of one rod reach the extreme point of its motion areas of local maxima lines of the poles of the magnets of the rotor, the poles of the magnets of the other rod reach the extreme point of its movement in the areas of local minima specified line. The output torque vector parallel to the rotor axis and so converter suitable for use in an internal combustion engine.

Keywords: internal combustion engine, magnet, reciprocating into a rotary motion converter


Category: 05.00.00 Technical sciences

Article reference:
The reciprocating into rotary motion converter and two-stroke engine based on it // Modern scientific researches and innovations. 2014. № 10. P. 1 [Electronic journal]. URL: https://web.snauka.ru/en/issues/2014/10/39944

View this article in Russian

Sorry, this article is only available in Русский.



Artice view count: Please wait

All articles of author «Сухаревский Владимир Владимирович»


© If you have found a violation of copyrights please notify us immediately by e-mail or feedback form.

Contact author (comments/reviews)

One comment to “The reciprocating into rotary motion converter and two-stroke engine based on it”

  1. 22.02.2016 at 12:55

    Владимир. модернизация и оптимизация ДВС идёт постоянно, с момента создания. Улучшение механических характеристик не может решить основную проблему повышения кпд и снижения сложности изготовления до уровня электродвигателя.
    Использование электротяги в автомобилях натыкается на известные препятствия.
    Развитие электроники и новых видов связи, с новым подходом к конструированию и использованию дорог, могут дать качественный рывок в сфере транспорта.
    Мои предложения на dyukov.in.nn.ru .
    Ничего нового там нет. Наложение возможностей последних разработок в разных сферах создают условия для решения транспортной проблемы. При этом проблема модернизации ДВС отходит на второй план.
    Если заинтересует. Нужна помощь в обсуждении, расчетах и оформлении идеи.
    resheniedyukov@mail.ru

Write comment

You must authorise to write a comment.

Если Вы еще не зарегистрированы на сайте, то Вам необходимо зарегистрироваться:
  • Register